lördag 29 augusti 2009

Stolt SVT:are

Kan man vara annat än stolt över sina fantastiska medarbetare. SVT tog hem i princip alla kategorier i årets Kristallengala.
Snuvade oss på konfekten gjorde bl.a. Carina Berg som blev årets kvinnliga programledare. Kan inte säga att jag är besviken över det för jag tycker faktiskt hon gjort ett lysande arbete dessutom är hon höggravid och absolut strålar.
Nöjdast är jag över att Linda Isaksson inte var nominerad.
Skavlan blev storslammare som kunde lämna galan med två piedestaler: Norrmännen tar inte bara hem schlagern (som Sverige varit dem överlägsna i) de stjäl nu även våra TV-priser. All cred dock för han är också en kameratjuv som går rätt genom kameralinsen och in i våra vardagsrum.
Mest glad blev jag över Mia och Klara, På spåret och självklart – OS i Peking, bra jobbat Sporten.
Säga vad man vill om SVT och dess förlegade medarbetare och tänk, men fortfarande är det inga
i TV-Sverige som slår oss på fingrarna när det kommer till att leverera kvalité och samhällsprogram. SVT kan fortfarande visa att de lägger pengar på rätt saker och idag talar jag i sann VI-anda, VI är helt enkelt bäst på TV.




Se allt från Kristallen på SVT webb

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar