tisdag 1 september 2009

Man gläds över det lilla

Samtliga av den statliga televisionens nyhetsblock (inte Aktuellt) plus Sportnytt ska få nytt utseende. detta är faktiskt ganska stort, då det är sällan SVT investerar några nämnvärda summor i sånt här. Alla lokala stationer som idag ser ut som Orions bälte eller ett vulkanutbrott kommer nu bli superfina. Två grafiker har jobbat med samtliga vilket gör att alla blir mer enhetliga och man ser tydligare att de hör ihop. Jag vet inget om jingeln, men jag håller tummarna för att även den ska ändras. I min hjärna låter den som ett naturprogram från 80-talet ala Bengt Alsterlind.
Vi som jobbar inom TV är ju samtliga ganska hängivna våra arbeten. Somliga mer fanatiska än andra och jag tillhör nog den skaran mer dämpade entusiaster. När denna nyheten kom blev jag glad, tyckte det skulle bli kul att få ny grafik som kanske gjorde mig bättre i rutan, men sen tonade jag ner glädjeropen. Många andra går fortfarande runt och är saliga.
Jag tycker ändå att det är härligt att se hängivenheten hos många.
TV är inte bara ett jobb, det är en livsstil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar