tisdag 25 augusti 2009

Nu är hjulet igångsatt – Landet runt nästa

Den här veckan har börjat på bästa sätt, det är inte ofta man känner så och speciellt inte efter att ha suttit på ett tåg som var tre timmar försenat.
Men...
Började min måndag med att informeras om de nya sändningarna, en extra lång varje dag, men med mer jobb känner man sig mer produktiv och ju mer man producerar desto nöjdare blir man med sig själv.
Känner ni igen den känslan?
Hade mitt första coachsamtal med chefen, det var mest lovord, men det gör ju att egot växer - love it!
En liten gnutta panik sköljdes dock över mig när huvudredaktören gick hem för dagen med en lucka på 7 minuter i vardera körschema. Med vad kunde jag möjligen fylla de gapen?
Som tur var kom Siren till min undsättning plus att vi hade en gäst i studion. Ämnet var träning och som troget gymfreak så snackade jag i full fart, blev mkt bra och tiden fylldes utan problem.

Tidigt idag ringdes jag upp av chefen som undrade om jag kunde komma in lite tidigare, hon ville att jag skulle vara med och jobba med pitchen till ”Landet runt” som vi gärna vill få till vår redaktion. Ett samlat gäng gnuggade sina knölar och så hade vi fått ihop ett grymt koncept som jag hoppas ska göra att vi får hit ett av SVT mest betittade program. Mer får jag inte säga men jag kan meddela att det är BRA!
Å vem får bli programledare då?
Jag slåss mot en till men får vi det ordnar vi nog så att vi delar så ingen blir utan, känner jag min konkurrent rätt så är han förmodligen lika sugen som jag om man inte kan lura på han redaktörsrollen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar