torsdag 28 oktober 2010

Vart ska det sluta?

Som jag sagt tidigare så gillar jag inte att kasta skit på andra kanaler. Men detta var för mig pricken över i:

TV4 köper Big Brother.

Kanalen som i mina ögon varit en av de få riktigt bra kanalerna i etern, med brett utbud och samhällskritiska program lett av duktiga journalister, går nu mer och mer åt det kommersiella hållet. TV3 och Kanal 5 ser ut att få sällskap i träsket av dynga.

Kommer nyheterna ens finnas kvar i kanalen om några år?

För mig är kombon ”knull-TV” och nyheter i samma gryta en svårsmält karamell och, jag talar bara utifrån mig, gör det svårt att ta till mig av deras försök att vara seriösa.
Jag hade tänkt att låta valprogrammet vara eftersom SVT också hade några blunder i sitt, men där visade TV4 tydligt att de inte har en klar bild av vad kanalen ska förmedla.
Skämt eller allvar.... Svårt att kombinera om man inte behärskar de olika delarna eller ens vet i vilken kategori man ska tillhöra. Med för mycket skoj i rutan verkar det vara lätt att även programmen som ska dra mer åt det seriösa hållet får en lite för mycket skämtprägel.

Hur bred är ok att en kanal är?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar