torsdag 11 mars 2010

Schlageråsikt

Jag är laddad, så sjukt laddad.
Inte bara för resan utan också för melodifestivalen som jag så tajmat hinner se innan vi åker.
Jag har dock extremt mycket åsikter kring bidragen och tänker dela med mig av det.

1. Darin ”You´re out of my life” – Känns som man hört det förr, tror han går hem i stugorna men jag ger inte mycket för den tröga Radio rix balladen.

2. Ola ”Unstoppable” har redan glömt bort den

3. Peter Jöback ”Hollow” att han är en söting kan jag inte argumentera emot men lasershowen – kom igen, trodde jag befann mig på ett tranceparty på Ibiza och så helt plötsligt drar en musikal igång. Fick inte det hela att gå ihop.

4. Andreas Johnson “We can work it out” – säga vad man vill om AJ, men nu börjar det lika något – I like!

5. Timotej ”Kom” – Tror dessa Västgötar kommer skrälla rejält med deras sarekinspirerade dänga, de får ingen röst av mig ,men låten kommer garanterat spelas sönder innan maj.

6. Salem ”Keep on Walkin” – det absolut mest kvalitativa bidraget. Håller klass från början till slut + att han spelar själv.

7. Erik Saade ”Manboy” – med risk att jag verkar tantsjuk så måste jag få säga att denna godbit får gärna vinna för min del. Tror han iaf rott hem varje fjortis i sofforna så här kan vi räkna med röster.

8.Anna Bergendahl ”This is my life” – Gråter hon? , Nej, jo, nej, jo... Ja det är bara en fråga innan hon börjar. Fin låt men ... nej....

9.Jessica Andersson ”I did it for love” – Trodde Celine Dion covers var ute för tio år sen. Sjukt tråkig låt, tråkigt framförande och jag är förbannad att den tog sig vidare från andra chansen.

10. Pernilla W ”Jag vill om du vågar” – Kvällens absoluta flopp. Det är det sämsta bidraget jag hört i en melodifestival på länge. Carola och Lena PH kommer iaf med hyfsade bidrag när de är med men detta slår alla rekord i dålighet jag varit med om. Skämmes Pernilla W. Du borde gått på din brors bröllop istället.

Lyssna på bidragen på Svt.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar