måndag 2 november 2009

Surpriser förgyller

Det är alltid lite speciellt att jobba på söndagar. Det är ju ändå den dagen i veckan som det är tillåtet att inte göra något. Jag jobbade igår. Vi jobbar var fjärde söndag vilket inte alls är så farligt så många av mina kollegor på redaktionerna runt om jobbar var tredje eller varannan.
Efter en helt urflippad och ångestfylld helg (som jag av naturliga skäl inte nämner här) kom till jobbet med tungt huvud så blev jag faktiskt på riktigt gott humör efter ett tag. Det krävdes dock en hel pizza och en påse med nytt smink skickat från Stockholm. Men ändå, det var lovely att få pudra näsan med både ny borste och nytt puder.
Dessvärre hann jag inte handla några nya härliga kläder i helgen, eller hann gjorde jag väl men jag hade fokus på annat som inte rörde jobb...
Idag rekdag. Jag är reporter, det finns absolut inget som går upp mot att reka en måndag. Hjärnan är i koma (trots att jag jobbade igår) och motivationen kanske inte alltid på topp. Imorgon ska jag ta i tu med bristen på familjehem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar