onsdag 30 september 2009

Veckorutin

Efter en galen helg med bröllop i Krakow har jag försökt att återhämta mig med träning och div kaffekoppar.
Det fina med vårt yrke är ju att man kan ta ledigt utan att ta semester, vilket jag gjorde nu och har faktiskt varit fri i 6 dagar.

Det är onsdag idag så halva veckan har redan flaxat förbi och trots ledigheten slussas man snabbt in i rutiner och plikter.

Dagen börjar alltid med redaktörsmöte där dagens huvudredaktör lämnar över till mig. Sen har jag fria händer att rumstera om i körschemat bäst jag vill, byta ut, ta bort och lägga in.

Jag brukar alltid ändra runt och skriva om PÅO:r är något jag kan ägna en hel del tid åt. Vissa dagar har jag mycket kontakt med grafisk center, de är ganska dyra så vi har fått tillsägelse att använda de med måtta, men jag älskar deras fyndiga bildlösningar + att har ingen fotograf varit ute så anser jag att det är befogat att slösa de pengarna.

Idag hade vi veckomöte dessutom, det är underbart att spåna idéer speciellt när man inte har några själv utan kan utveckla andras´.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar