onsdag 9 september 2009

Svininfluensan infiltrerar SVT

Några avdelningar i Stockholm har redan infekterats, men inga allvarliga fall av den beryktade H1N1 har ännu drabbat oss sammhällsrapporterande slavar.
Däremot vidtar nu den statliga televisionen åtgärder. Rapport går först, där rankas i princip alla som viktiga för att samhället ska fungera och samtliga får vaccineras. På vår redaktion är vi ca tio speciellt utvalda. Programledare, redaktörer och sändningsproducenter. Jag har med andra ord VIP. Lovely tycker jag som inte annars hade en tanke på att vaccinera mig.

Jag är en sån där som alltid tänker ”det händer inte mig” så brukar jag yppa ”peppar, peppar” å så händer inget illa. Men nu när vi får företräde vore det ju idiotiskt att tacka NEJ.

Svininfluensan som är alla mediers lilla guldgruva just nu. Inte sen lågkonjunkturen slog till har vi haft något så smarrigt och tittarmässigt som ”Svininfluensan” och snart slår den sina klor runt oss, samtidigt som den vanliga influensan, alla kommer samtidigt gå runt att snora och huttra, nysa och snyta. Jag ser nästan fram emot det, Sverige kommer under en period bli en gemensam sjuksäng och vi kommer många unisont köa för att få det beryktade vaccinet som ska hindra oss från att insjukkna.

Hur många har planer på att vaccinera sig?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar