tisdag 8 september 2009

Otur, slarv eller ren idioti

Måndag igår. Jag har alltid blandade känslor inför måndagar då jag ska va reporter.
Min måndag började sådär.
Insåg att min dator fått en virusinfektion bortom denna värld, detta gick ju givetvis inte att fixa innan jobbet.
Kom till jobbet, fick ett kul jobb som tur va, då min hjärna var lika infekterad som datorn, komikern Pablo Fransisco.
Väl tillbaka fanns det ingen att redigera med så jag tog i tu med lite andra ”viktiga” ting. Fick ett paket med kläder levererat. Samtliga plagg var så exakta i storleken att ett kändes trångt. Jag blev vansinnig. Sen kom jag hem datorn var fortfarande mongo. Struntade i att träna eftersom jag inbillade mig att svininfluensan nosade på mitt immunförsvar. Gick och såg Pablo Fransisco, men eftersom jag hört de flesta skämt under intervjun tidigare så var jag föga underhållen.
Väl hemma gör jag kanske dagens idiothandling, handlar ett virusprogram, som visar sig innehålla ännu fler virus och dessutom gör mig $40 fattigare.
Tisdag, börjar dagen med att komma fem minuter för sen eftersom varenda trafikljus var rött. Sen spiller jag kaffe mitt på min vita blus. Nu kan väl veckan bara bli bättre, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar