tisdag 18 januari 2011

Stoooor konferens

Har deltagit i en megastor telefonkonferens. 400 pers var inbjudna, men hur många som deltog har jag ingen aning om.
Idag startar SVT:s nya regionala satsning Sverige idag. Ett program som produceras i Umeå men med inslag från alla lokala redaktioner i hela Sverige. Inför programmet bjöds det in till en telefonkonferens för att alla inblandade skulle få information om hur arbetsflödet ska gå till.
Plikttrogen som jag är ställde jag klockan. Ringde upp numret och pling! Helt plötsligt startade den. Vår regionchef inledde och så pratade hon på, efter ett tag kom en annan man in och pratade lite han också. det var en märlig känsla. Allt skedde på telefon och ingen kunde höra ngn än moderatorn. Jag insåg efter ett tag att jag kan ju sjunga, skrika eller rent av ta en dusch och sätta på högtalare. Märkligt...
Sen var det helt plötsligt slut. Jag satt där med telefonen i handen och kände mig allmänt otillfredsställd. Jag hade inte fått säga något ju och även om jag hade gjort det så hade ingen hört mig. Då slog det mig, smart idé..... Ingen jobbig människa, som jag, som avbryter utan allt blir effektiv tid, allt man vill ha sagt kommer ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar