fredag 14 januari 2011

Jobbabstinens

Jag har varit ledig i två dagar, ledig, inte ens några samtal från jobbet.
Då kommer abstinensen krypande, som en liten grå ångestklump tar den över min kropp och jag börjar tro att det är nåt fel, har jag gjort nåt.... Går igenom senaste sändningen, nej den va bra, missade inget. Kollar jobbmailen - inga konstigheter. Går det verkligen att vara helt ledig?
Åker in till jobbet bara för att kolla läget. Allt verkar lugnt. Planerar in ett coachsamtal med chefen, kollar mailen en gång till. Några undrar vad jag gör där, jag är ju ledig....
Jag är verkligen ledig.
Tar fram skidorna och ger mig ut på en milslång tur, skönt. Hälsar på Gull (Berättar mer om henne en annan gång) och går på Grävmöte. Sitter nämligen med i programgruppen för Gräv 2011 och jag kan utlova många intressanta namn. Anmäl dig här
Idag är min andra lediga dag. Har tränat, ska nu ut på skidtur och så har jag börjat fila på två nya projekt som jag har ihop med en kollega. Berättar mer om de en annan gång, men ett skiljer sig väldigt mkt från nyhetsjournalistik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar