torsdag 18 november 2010

Utvecklingssamtal

Hade utvecklingssamtal med min chef. Jag har bara haft denna typ av samtal en gång tidigare så det här är ganska stort för mig....
Iaf. Efter ett långt samtal om hur jag har det på jobbet, vad jag är bra på, vad jag vill fokusera på, vad jag bör bli bättre i osv så kom frågan:
Vad gör du om fem år, professionellt?
Jag hade inga problem att svara på det, Är jag kvar inom TV så gör jag detta å detta å detta. HAr storartade planer för min framtida TV-karriär upptäckte jag när jag hörde mg själv.
Sen kom följdfrågan.
Hur ser ditt liv om fem år ut privat.
Tystnad
Tystnad
Öööööööööö
Sen stakade jag fram ngt svar i stil med, ja barn kanske man skulle ha.

Så här i efterhand kan det kanske inte verka som en så stor grej, men just då upplevde jag ett tomrum. Tänk att det kan vara så svårt att planera ens privatliv, men urenkelt och solkart att spekulera kring yrkesliv och karriär.

1 kommentar:

  1. Hahaha! Men det är ju faktiskt mycket, mycket svårare att prata om sitt personliga liv än sin karriär. Jag tror du rocked it!

    SvaraRadera