fredag 1 oktober 2010

Taskigt!

Jag vet inget om den här historien därför väljer jag att publicera artikeln från Journaliseten och istället kommentera vad jag tycker om det.

"Unionen stämmer SVT: 30 kvällspass på sex veckor"

Är detta sant är det rent ut sagt för jävla taskigt. Att schemalägga en arbetare 30 kvällar i sträck. Artikeln tog mig tillbaka till min tid på ... host host.... TV4...... Då jag precis skulle börja jobba som programledare.
Eftersom jag inte hade chefens förtroende fullt ut, en lång historia jag kan dela med mig av en annan gång, blev jag schemalagd enbart kvällar eftersom man inte var själv hela tiden (mornar hade man ingen redaktör). Under i princip en hel sommar jobbade jag kvällspassen. Då hade jag ingen aning om att det inte var OK, utan jobbade på, tacksam över att äntligen fått blivit programledare.
Artikeln gjorde mig därför lite glad, inte för att Svt stäms å inte heller för att en stackars medarbetare fått slita kvällspass oavbrutet, utan för att detta uppmärksammas. Personen det handlar om är nog långt ifrån den enda.

Så kollegor, stå på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar