tisdag 5 oktober 2010

Ops!

Gjorde en no-no nyss. Spillde te över tangentbordet, inte ballt.

Var tidigare idag på kontrollbesiktning av bilen. Min pärla fick backning på bakhjulen. Trodde jag skulle komma undan med att byta till vinterdäck snart, men icke! Jag har en månad på mig att åtgärda felet annars får jag körförbud. Så det var bara att köra iväg och beställa nya bakdäck. Dyrt! Trots att jag sa jag ville ha de billigaste som höll längst och rullade bäst.
En herre i däckshopen började snacka med mig, helt plötsligt utbrister han;
”Men det är ju du! Jag kände inte igen dig, du brukar vara mer” Sminkad fyllde jag i.
”Nej uppklädd tänkte jag säga ”.
Tror ni jag kände mig het då där jag stod i mitt feta uppsatta hår kl 08.30 iförd mjukisbyxor och en svt-jacka?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar