torsdag 5 augusti 2010

TV4 vad är detta?

Semestern är slut och jag börjar med ett frustrationsinlägg.

??
Så såg jag ut när jag i måndags skulle se TV4.s sena lokala nyheter. Istället serverades jag en form av telegramrulle som dessutom var sisådär.

När bestämdes detta?
Hur informerades vi tittare?

Efter några samtal med TV4 medarbetare visade det sig som så att under sommaren så är det tydligen inga sena lokala nyheter på måndagar.

Varför?
Mellan vilka datum?

Samma nyhetsbehov finns väl under en måndag som en tisdag eller onsdag. Att TV4:s lokala stationer sedan länge inte sänder sena på fredagar kan jag faktiskt stötta eftersom jag av egen erfarenhet vet att ytterst få tittar då, men MÅNDAGAR? Nej detta förstår jag inte.
Jag känner även ett visst agg över att detta inte informerats till oss tittare. Är inte det att lite underskatta oss och vårt engagemang?
Jag gillar inte att kasta skit på andra kanaler, men detta fick mig att reagera. Ett nyhetsmedie ska följa sin tablå och görs ändringar ska detta framgå barnsligt tydligt.

Skärpning TV4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar