onsdag 5 maj 2010

Därför älskar jag mitt jobb

Förutom alla sköna kollegor denna branch bjuder på finns det ett stort plus med just det jag gör. TV och nyheter speciellt. Har man en skitdag kan man alltid trösta sig med att man får en ny chans imorgon. Iblan händer det att små stakningar eller andra fel smyger sig in, å det är aldrig kul och man kan gräma sig länge över något sådant. Idag kom ett telegram in i sista minuten, jag han inte läsa igenom det och stod i sändning och läste upp fel namn på biskopen. Inte bra!. Det värsta var väl att jag inte reagerade över det. Readaktören hade av misstag skrivit in Anders istället för Sven, men jag borde uppmärksammat det vilket jag inte gjorde å nu känner jag mig asdum. Som tur var kunde jag göra rätt i 22-sändningen men jag grämer mig.
Imorgon är en ny dag å just därför älskar jag mitt jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar