fredag 16 april 2010

Fel, fel, fel

Bild från blogg.expressen.se

Hade en sån där underbar felsägning. En sådan som känns sjukt pinsam samma dag, kanske dagen efter, men som man sen kan skratta åt.
Jag sa kulturminister när det skulle vara infrastrukturminister. Men damerna var i varsitt inslag och hade exakt samma tröja. I stundens hetta blandade jag helt enkelt ihop de.
Denna groda gjorde att jag reste tillbaka i felsägningarnas land ett land jag besöker lite då och då.

1. Pesser Wastå (istället för Petter Wastå)
2.kulturminister (infrastrukturminister)
3. Grodor (paddor)
4.Internationell (lokal)
5.Kulturhus (konserthus)

m.m

Ja detta händer ibland. Så tack du som ringde å gav mig en guldstjärna idag. Den satt fint.

Har någon annan skrivit, sagt något kul?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar