måndag 22 februari 2010

SJ, SJ gamle vän...

Så här såg det ut på Centralstationen igår...













Jag hade för en gångs skull varit ute i god tid, ringt, sökt på hemsidan och fått bekräftat att mitt tidiga tåg skulle minsann avgå i utsatt tid.
Icke!
Väl framme på Centralen stod det stort och lysande - inställt tåg!
tillsammans men hundratals andra frustrerade resenärer fick jag gilla läget och fogligt placera mig i en av de ringlande köerna.
Fick plats på tåget några timmar senare, där delade jag restaurangvagnen med de andra ombokade.
















Vilken fars.
Stackars SJ å stackars mig!
Paniken kröp sig sakta på allt eftersom tiden gick och tåget blev senare och senare... JAg skulle nämligen jobba!
Såg framför mig hur det var en sändning utan programledare.
Tack vare internet och mobiltelefoner kunde jag få en hel del förarbete gjort på tåget.
Men när tiden runnit ut ggick jag vädjande till den lille konduktören, förklarade vänligt min situation och bad vänligt om att få hjälp med en taxi.

"Du kanske skulle tänkt på att hyrt en bil"
Ja det hade jag gjort om jag fått RÄTT information på kvällen när jag ringde!
Han föreslog tom att jag kunde hoppa av i mjölby eller Nässjö och försöka hyra en bil.
Hyra en bil? en söndag? I Nässjö?
Det var droppen. SJ kanske borde försöka uppfostra delar av sin personal, speciellt nu när stora delatr av Sverige inte sätter de högst på listan över pålitliga företag.
Bokade tillslut en egen taxi, lyckades få fast pris å brassade av mot Växö å visst blev det tillslut en sändning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar