måndag 18 januari 2010

Positivt med bemanningsföretag

När jag under jul var uppe i Stockholm och jobbade passade jag på att förhöra mig bland de som var inne hur de upplevt bemanningsföretagen.
(Nästan alla som var inne den dagen, förutom några redaktörer och planerare var där genom bemanningsföretag).
Samtliga jag pratade med hade positiva svar att ge.
”Jag har mer jobb nu än innan”
”Det ger faktiskt en trygghet”
Till och med redaktörerna som upplevt det hela som rörigt oh onödigt i början av sommaren tyckte att det lösts sig bra och att de ännu inte stött på problematiken med personal som måste läras upp eller hoppar mellan kanaler.

Så nu när alla pratar så gott om systemet som kritiserats, hårdare än något annat system jag varit borta i, har det kanske kommit för att stanna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar