onsdag 2 december 2009

Svinsprutan

JA då var man fylld av ngt obekant som påstås ska stå emot den beryktade Svininfluensan. Jag har gått med vaccinet i min kropp i drygt ett dygn och jag känner mig inte helt 100.
Sprutan va inget märkvärdig, sticket inget farligt och den följande timmen omärkbar, men sen...
Armen började värka å jag kände yrsel krypa sig på. Cyklingen hem har aldrig varit så tung och när jag väl kröp ner under mitt varma duntäcke kom feberfrossan. Jag fick hämta ytterligare ett duntäcke och somnade huttrande in på en värkande arm.
När jag vaknade kände jag mig snurrig, utan feber men aningen oskarp.
Nu över ett dygn senare gör armen fortfarande svinont och jag hoppas verkligen att vaccinet har varit värt detta lidande det utsatt mig för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar