onsdag 9 december 2009

Kul jobb

Ofta när man åker ut som reporter får man höra;
"Ni måste ha världens roligaste jobb, få åka ut och träffa massa folk och prova på massa saker".
Vad svarar man på det?
Visst är det de dagar då man får prova på en hel del kul saker men så finns de dagar då man sitter i timmar och försöker få tag i folk som inte svarar eller gör jobb som ställs.
En hel del kul och intressant varvas med massa slit och frustration.
Så när jag va ute och provade en solsäng och fick just denna fråga eller påstpående, svarade jag att visst har vi ett mycket kul jobb. För det har jag.
En liten minnesresa blev oundviklig när jag kom tillbaka till redaktionen. Under mina få år som TV-journalist har jag fått nattdyka mitt i vintern och hamnat i Guinnes rekordbok, intervjuat landslagsspelare, statsministern, en hel del kändisar, invigt bergochdalbanor och gått på konserter.
Värt att tänka på de dagar då jobbet känns inte lika inspirerande.



Ingen bröstchock men lite hud fick jag offra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar