söndag 29 november 2009

Utan Internet

Att vara utan Internetuppkoppling kan liknas med att vara strandsatt. Inte för att jag varit strandsatt, men nu kan jag föreställa mig hur det känns.
Måndag, anlände i Stockholm till en lägenhet full i byggdamm och ingen internetuppkoppling som fungerade, tisdag-onsdag PRS-kurs med Svt. Grymt tänkvärd och man fick lära sig massa nyttigheter om does and don´ts när det är dags att göra rep eller studiointervjuer.
Vi fick ta del av en hel del program och klipp som blivit anmälda och lära oss av dem. Varje exempel toppades av gruppdiskussioner . Så inspirerande och nyttigt att ha sådana här seminarier för sina anställda. För mig var det den första eftersom jag är nyanställd. Det är ju så lätt att vissa jobb slinker igenom när redaktör kanske har mycket att göra och då är det extra viktigt som reporter att inte glömma en källa, uttala sig felaktigt eller hårddrar arbetet utan 100 procentig grund. Under seminariet fanns inte rum för Internet (jag hade dessutom inte släpat med min dator) utan nätverkandet präglade den lilla fritid som var. Tors-sön vistades i den byggdammiga lägenheten utan internetuppkopplingen. Nu tillbaka på jobbet och antalet ggr jag varit inne och uppdaterat mig på FB låter vi vara osagda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar