tisdag 20 oktober 2009

Nominerad

Får man inte Landet runt, får man gå på nästa projekt. Har lyft intresset om att bli medlem av SVT:s Juniorråd, ett råd som ska verka till att göra kanalen mer attraktiv och få företagets avdelningar att jobba mer tillsammans.
Idén med att gå med fick jag efter ett möte med programdirektör Anne Wigelius.
Igår nominerade min chef mig till en post.
Nu håller jag tummarna.

Nomineringen löd:

Lina Lindahl- programledare - nyss fyllda 28- vill engagera sig, är "på" och har många kloka åsikter om program, innehåll, förbättringar osv.

Lina är fast anställd på Smålandsnytt sedan i somras, har tidigare jobbat på Värmlandsnytt, Tv4, sporten och abc, så hon har erfarenhet av olika redaktioners arbete.
Hon har gått journalistutbildning i USA med praktik på ABC News och NBC Sports. Är legitimerad konståkningstränare. Lina har goda ledaregenskaper.

Jag tror att Lina skulle tillföra mycket i Juniorrådet och hon har själv tagit initiativ till att söka sig till det.

Det är alltid märkligt att läsa om sig själv, men jag tyckte ändå det lät OK. Är väl lite anti ord som "tror" och "har goda", de beskrivningarna säger inte så mycket och kan låte lite negativa. Nu ligger det i ledningens händer och jag hålleer tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar